dinsdag 16 september 2014

IK documentjes




Een dun mapje  gevonden in de archief kast, heel nieuwsgierig werd ik er van want er stond niets op dat mapje geschreven dus was de verrassing groot dat er een aantal IK documentjes uit rolde. Wist natuurlijk wel dat ik dit bezat, maar  in het begin was ik best slordig met het archiveren van mijn documenten. Dat resulteert dus soms weer in onverwachte vondsen.
Mijn doopbewijs, 2 jaar en 4 maanden was ik voor ik gereformeerd gedoopt werd,  geen idee waarom het zo lang heeft geduurd voor ik ten doop werd gehouden, op de zelfde dag werd ook mijn broertje Adri  gedoopt. Mijn doopnamen heb ik geërfd, allereerst van mijn eigen moeder want die heeft dezelfde doopnamen, maar vernoemd ben ik ook naar mijn overgrootmoeders van mijn moeders kant, allebei afkomstig van de Zuid-Hollandse eilanden uit het dorp Ridderkerk, Lijntje van Gemert 1850-1922 en Dirkje van den Berg 1868-1946.
En dan denk ik de eerste foto die van mij gemaakt is. Het is een standaard foto met baby op een kussen, met een prachtige babykrul in mijn haren!

Het aller leukste vind ik mijn geboorte kaartje, een beetje nostalgie in optima forma. Het kaartje is redelijk dik, met aan de voorkant de geijkte  ooievaar en aan de binnenkant een simpele tekst.

Geen opmerkingen: