vrijdag 22 juli 2016

Woning Hoflaan 80 Kralingen/Rotterdam




Deze advertentie had ik al een tijdje in mijn mapje zitten. Vandaag kwam hij om een hoekje kijken en zette mijn hoofd aan het werk. Eerst maar eens goed lezen. Want waar staat dit huis eigenlijk. Wijk E.
no 80, zegt me helemaal niks gelukkig staat er nog meer dat aangeeft waar het huis staat en wel: aan
 de Westzijde van de Hoflaan in Kralingen. Dus het adres in 1892 is dus Hoflaan 80 te Kralingen.  Het wordt verkocht door Joannes Eusebius Harte een hele verre neef in de 5e generatie, dus heel ver weg.  Ik  ga eens kijken op het net of ik wat meer over dit huis kan vinden. En het eerste item wat ik tegenkom is een verkoop van een huis Hoflaan 80 in Kralingen. Zou het echt?? Wel heel toevallig!
Snel kijken en ja.... het staat er toch echt. Heb het dus maar overgenomen en de fotootjes in mijn bestand gezet. Zo heb ik toch enig idee hoe het huis er uitziet al is het na meer dan 100 jaar natuurlijk wel heel anders.


Hoflaan 80, 3062JJ Rotterdam

Omschrijving


Sfeervol, klassiek, HALF VRIJSTAAND HERENHUIS, aan lommerrijke laan gelegen in het hart van Kralingen met voor- en ruime achtertuin .

Indeling

Begane grond:
Fraaie entree, hal met marmeren vloer, gang en toilet
Woonkamer en suite met parket,                    marmeren schouwen, middels suite deuren en kasten verdeeld in...
- Voorkamer ca. 5.30 x 3.70 met marmeren schouw
- Achterkamer ca. 5.50 x 3.20 met openslaande deuren naar tuin op het zuidoosten           
Open keuken ca. 2.30 x 3.70 met inbouwapparatuur
Toilet

Kelder:                                                                                
Voorraadkelder ca. 3.70 x 4.30 onder de keuken

1e Verdieping:
Overloop met toilet
Voorkamer ca. 4.90 x 4.65 over volle breedte, met marmeren schouw, prachtig geornamenteerd plafond en parketvloer
Slaapkamer ca. 4.20 x 3.20 aan achterzijde gelegen met uitzicht op tuin.
Badkamer met ligbad, douche en wastafel
Zijkamer ca. 2.10 x 3.20 met wasmachine-aansluitingen en houten vloerdelen

2e Verdieping:
Overloop
Slaapkamer ca. 4.55 x 5.30 in de kap aan de voorzijde met parketvloer en dakkapel
Tussenliggende badkamer met douche, toilet en wastafel
Zeer hoge slaapslaapkamer ca. 4.90 x 2.75 aan de achterzijde

Eigen grond.
De achtertuin is bereikbaar via een achterom
Veel originele details aanwezig, zoals geornamenteerde plafonds, raamindeling, dakspanten en schouwen.
Nagenoeg de hele woning is voorzien van houten vloeren
Recent gemoderniseerd.
Verwarming en warmwatervoorziening d.m.v. CV-gas HR combiketel
Openhaard-kanaal geschikt voor gashaard.
Gevel gereinigd.
Gelegen in Beschermd Stadsgezicht Kralingen.

Perceeloppervlakte 169 m2.
Woonoppervlakte circa 155 m2.
Inhoud circa 500 m3.
Vraagprijs 729.000!!!!!!

Hoflaan: Ontleent haar naam aan het Hof of Slot Honingen. De laan wordt reeds in 1674 vermeld.

 
      



Geen opmerkingen: